واکنش‌ رضا رشیدپور به رقم اعلامی مجری ۹۰:دستمزد فردوسی‌پور بیشتر از آن چیزی است که می‌گوید

نه اینکه درآمدش ۱۵ میلیارد باشد،‌ در آن برنامه هم گفتم، برای تهیه‌کننده یک برنامه اینچنینی در سازمان، حداقل ماهی ۵-۶ میلیون تومان درآمد وجود دارد، یعنی یک و نیم میلیون هم نیست. نه از این طرف بام بیفتیم نه از آن طرف آن.

قانون: رضا رشیدپور مجری شبکه ماهواره‌ای ایرانیان، در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای، محاسبات مربوط به دستمزد عوامل برنامه 90 از جمله خود عادل فردوسی‌پور را زیر سوال برد.

به گزارش قانون، این چهره تلویزیونی که به قول خودش در تلویزیون ایران ممنوع الکار است، در بخشی از یک مصاحبه با اشاره به اینکه محاسبات انجام شده در برنامه 90، کاری درستی نبود گفت: حساب کتابی که عادل فردوسی‌پور در نود کرد،‌ ربطی به بیننده ندارد. ما مجاز نیستیم که وقت برنامه را به این صرف کنیم که حساب کتاب برنامه‌مان را به مردم توضیح دهیم، این حاشیه رفتن است. 90 که می‌خواهد حاشیه‌های فوتبال را کم کند، نباید خودش نقض غرض و حاشیه‌سازی کند.

وی با تایید اینکه در مورد این موضوع در برنامه تلویزیونی خود نیز صحبت کرده، در ادامه به رقم اعلامی از سوی فردوسی‌پور نیز واکنش نشان داد و گفت: اگر هم حساب کتاب می‌کنیم، من {در آن برنامه} به شوخی عرض کردم که دیگر درآمد تهیه‌کننده یک و نیم میلیون هم نیست، بالاخره ما هم در آن سازمان برنامه ساخته‌ایم. مسلماً یک و نیم میلیون نیست.

رشیدپور در این مصاحبه خود که با رسانه قانون انجام داده، در پاسخ به این سوال که «آیا به شوخی چنین چیزی گفتید یا واقعاً نظرتان همین است؟»، خاطرنشان کرد: بله الان هم به شوخی عرض می‌کنم. ببینید نه اینکه درآمدش 15 میلیارد باشد،‌ در آن برنامه هم گفتم، برای تهیه‌کننده یک برنامه اینچنینی در سازمان، حداقل ماهی 5-6 میلیون تومان درآمد وجود دارد، یعنی یک و نیم میلیون هم نیست. نه از این طرف بام بیفتیم نه از آن طرف آن. من حرفم این بود.

مجری خبرساز سابق سیما، به این نکته که «شاید به دلیل شیطنت خبرسازان مجبور به چنین کاری شده‌اند» اینگونه واکنش نشان داد: ‌جای آن در برنامه 90 نیست. آنتن باید به طور حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. آقای پورمحمدی یا آقای فردوسی‌پور می‌توانستند یک کنفرانس مطبوعاتی بگذارند،‌ حساب کتاب برنامه‌شان را کامل توضیح دهند. اینکه ما بیاییم وقت بیست میلیون بیننده را بگیریم و حساب کتاب برنامه را بگوییم به خاطر شیطنت 100 نفر درست نیست، خب آن تعداد محدود شیطنت کرده‌اند، آن 19 میلیون و 900 نفر که گناهی ندارند، ما وقت آنها را بگیریم.

رشیدپور در پایان، نظر خود را در مورد نحوه اجرای عادل فردوسی‌پور به این شکل بیان کرد: فوق‌العاده سمپاتیک، باهوش و یک شومن بسیار درجه یک. من معتقدم که شومن بودن الزاماً به فن بیان و میمک صورت نیست. ما شومن‌های درجه‌یکی در دنیا داریم که نه خوشگل هستند و نه فن بیان خوب دارند. حالا عادل فردوسی‌پور که چهره جذاب و صدای قشنگی هم دارد. به نظر من فوق‌العاده مجری و شومن موفقی است.

متن کامل مصاحبه با رضا رشیدپور را از اینجا بخوانید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا